Open brief door Michel Mulder aan de Staten Generaal

Door Michel Mulder

EEN OPEN BRIEF AAN DE STATEN-GENERAAL

Geachte leden der Staten-Generaal,

U heeft allen deze eed afgelegd: "Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen. Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."

U heeft als volksvertegenwoordigers o.a. trouw beloofd aan de grondwet, en gezworen dat u de plichten die uw ambt u oplegt, getrouw zal vervullen.

Het Nederlandse volk heeft op 22 november 2023 aangegeven dat het dit land een rechtse koers wil zien varen middels de verkiezingsuitslag, een mandaat waar u zich allen voor in dient te zetten gezien uw gezworen plicht als volksvertegenwoordiger.

Als niet een democratische verkiezingsuitslag de koers van dit land moet bepalen, wat dan wel?

De kartelpolitiek zoals wij deze tijdens 13 jaar Rutte hebben mogen aanschouwen?
De partijbelangen zoals wij deze ook tijdens 13 jaar Rutte hebben mogen aanschouwen?
De Europese belangen zoals wij deze tijdens 13 jaar Rutte hebben mogen aanschouwen?
Of misschien de persoonlijke voorkeur der kamerleden, zoals wij deze ook tijdens 13 jaar Rutte hebben mogen aanschouwen?

Wij hebben u allemaal - in adoratie naar Sigrid Kaag - horen oreren over de nieuwe bestuurscultuur, en dat politiek Den Haag het nu toch écht anders zou gaan doen door te luisteren naar de burger/kiezer, een belofte waar wederom niets van waar is, en niets van terechtkomt.

Uw achterkamertjes en uitsluitingspolitiek tijdens 13 jaar Rutte heeft dit land tot op het bot verdeeld, en tevens aan de rand van de financiële armoede gebracht, en toch wenst een grote meerderheid van u op dezelfde destructieve en volksverlakkende manier door te gaan, door het resultaat van democratische verkiezingen naast u neer te leggen.

U allen bewandelt liever het leugenachtige, demoniserende en financiële zelfmoordpad van kamerleden als Timmermans en Jetten, dan dat u uw gezworen eed eer aandoet, en u conformeert aan de verkiezingsuitslag.

Er heerst in politiek Den Haag vaak verbazing over de kloof tussen burger en politiek, en hoe deze zo groot heeft kunnen worden.
Het antwoord daarop is zéér makkelijk te duiden, het ondemocratische gedrag dat u nu vertoont, het meest zichtbaar bij partijen als PvdA/Groenlinks en de VVD.

Als er ooit het momentum is waarop politiek Den Haag aan kan tonen dat het geleerd heeft van fouten - en misdaden - uit het verleden, dan is het nu, en wederom toont u aan dat zelfreflectie ongewenst is in de politiek, en dat verkiezingen slechts een rechtsgeldige status hebben, als de linkse politiek daaruit als overwinnaar tevoorschijn komt.

Op u, geachte leden van de Staten-Generaal wacht de loodzware taak om niet alleen dit land van de afgrond te redden, maar tevens een burgeroorlog te voorkomen, een burgeroorlog die wordt geïnitieerd door uw lak aan de stem der democratie, uw schoffering en negering van het PVV-electoraat en het feit dat u de belangen van uw partij, de Europese Unie en uw eigen persoon laat prevaleren boven de belangen van de kiezer en het Nederlandse volk.

Ik zal niet het woord schande in mijn mond nemen, want velen van u zijn inmiddels ook zichtbare slachtoffers van het politieke chantagesysteem, waar Rutte 13 jaar lang zijn macht aan te danken had.
Ik wil u slechts vragen om voor één keer terug te gaan naar dat moment van uw eerste eedaflegging als lid van de Staten-Generaal, toen u allen ongetwijfeld nog de overtuiging had dat u uw - welhaast heilige - taak als volksvertegenwoordiger naar eer en geweten zou uitvoeren.

Vindt deze persoon terug in uw huidige zelf, en dan rest u slechts één keuze, het respecteren van deze verkiezingsuitslag.

M Mulder

Een weergave van een op twitter gedeelde open brief, opgesteld door Michel Mulder. Een brief die wij van ganser harte mede ondertekenen!

No comments

The author does not allow comments to this entry